Rovnou na obsah Rovnou na menu
Menu
Město Chlumec

Turistika

Chlumec leží na úpatí východního cípu Krušných hor, nedaleko Českého středohoří a Labských pískovců. Je tedy vhodným výchozím bodem pro pěší i cykloturisty. Pro svou bohatou historii a atraktivní okolí je i zajímavým turistickým cílem.

TURISTICKÉ TRASY

zelená trasaZelená trasa

Z Chlumce vede zelená turistická trasa s délkou asi 7 km severozápadním směrem přes vlakové nádraží, vyhlídku U Laviček, kolem Mravenčího vrchu, ke Chlumecké kapli a pak dál do bývalých Habartic. Zde se napojuje na Krušnohorskou magistráluEvropskou dálkovou trasu E3 a cyklistickou dálkovou trasu 23. Evropská dálková trasa E3 se v Krušných horách z velké části překrývá s historickou trasou Modré hřebenovky, nejdelší a asi nejznámější hřebenové trasy v Česku.

Zelená turistická stezka sleduje původní trasu zemské cesty, tzv. Srbské nebo Chlumecké stezky, která v raném středověku spojovala Prahu s Drážďany a Míšní. Později sloužila obyvatelům Habartic k cestě do údolí za prací.

Zdroj: www.mapy.cz

žlutá trasaŽlutá trasa

Druhá trasa procházející Chlumcem je žlutá a spojuje památníky a jiná významná místa napoleonské bitvy u Chlumce. Délka této trasy 7,5 km. Začíná u Ruského památníku v Přestanově, vede přes Stradov do Chlumce, kde se stáčí na Horku a k jubilejnímu památníku bitvy 1813. Dále prochází celým Žandovem, kde severně krátce odbočuje k pomníku zajetí generála Vandamma. Pokračuje do Varvažova kolem Pruského pomníku a končí u Rakouského pomníku ve Varvažově.

CYKLOTRASY

cyklotrasa 3009Přímo Chlumcem vede cyklotrasa číslo 3009, jejíž celková délka je asi 33 km. Její trasa je následující: Radejčín – Žim – Řehlovice – Habří – bývalé Lochočice – Roudníky – bývalé Zalužany – Chabařovice – Chlumec – Stradov – Unčín – údolí Maršovského potoka – Mravenčí vrch – točna pod Vyhlídkou – silnice spojující Adolfov a Fojtovice, kde se napojuje na dálkovou trasu 23, která spojuje Děčín a Cheb po hřebeni Krušných hor a Labských pískovců.

V obci Habří se stezka větví a nabízí ještě dvě další cesty: 3009A (Habří – bývalé Žichlice – Roudníky) a 3009B (Habří – Rabenov – Roudníky).

Cyklostezka číslo 3074 má délku 21 km a vede z Klíše přes Střížovice – Všebořice – Habrovice – Bánov a potom podél tzv. Kozí dráhy do Telnice. Odtamtud vede do Varvažova, kde se napojuje na žlutou turistickou značku a severně od Žandova se od ní odpojuje a míří Ždírnickým údolím vzhůru. Po vrstevnici pak vede na západ a napojuje se u Žabáka na cyklotrasu 3009.

TRASY PRO BĚŽKAŘE

V zimě je běžkaři využívána Krušnohorská magistrála na hřebeni hor a dnes již neprovozovaná železniční trať nazývaná Kozí dráha na úpatí Krušných hor.